tisdag 1 mars 2011

Inred med kläder

Klädställning

Foto: från Polyvore


Jag måste erkänna att jag inte direkt är den som drömmer om en stor,
välordnad walk-in-closet där designerplaggen hänger på rad
och de hundratals skorna står snyggt och prydligt organiserade.

Mest på grund av att jag inte äger de där designerkläderna förtstås
och antalet skor jag har är sorgligt få. Utrymmet finns faktist
i det nuvarande huset, men det fungerar just nu väldigt bra som förråd
till alla möjliga pinaler. 
Men jag kan också försvara min brist på stilig garderob med att
trenden som råder (vilket ingen knappast missat) är att ha sina kläder
framme som en snygg inredningsdetalj. Några plagg sparsmakat upphängda
på en klädställning, typ denna från Ikea eller denna från Mimmi Staf.
En snygg klädmannekäng med favoritplagget på, ståendes i ett hörn av
rummet kan också vara en kul och snygg detalj som här hos AnnaMalin
på Helt Enkelt.
Problemet är att man inte kan ha hela garderoben framme på kläd-
ställningen på en gång, så en kompletterande garderob krävs, men
den kan man ju som tur är stänga dörren till... /M



Bidrag till Fabriken på tisdagstemat "Kädförvaring/klädkammare"


mannekäng
Foto: från Polyvore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar