söndag 19 juni 2011

Gröna möbler





















Foto: www.greenfurniture.se

Jag har en kompis som har fått praktik på ett möbel-
företag.  - Vad kul, tänkte jag, och blev nyfiken och
kollade upp företaget på nätet. Jag blev ganska
förvånad när jag möttes av bilden av T-shirt chair, som
vi ju har sett en del av på bloggarna, men som jag verkligen
fastnat för. Tycker att den är smått genialsik med
sitt återvinningstänk och så gillar jag att man själv får
vara med och påverka hur den ska se ut. Den påminner
mig om en trasmatta i jättedimension.
Företaget heter Green Furniture, och alla deras möbler
är formgivna och producerade med ett "gröna ambitioner"
från koncept till återvinning och återväxt.
Om du har designat något i den gröna andan nyligen
kan du delta i deras tävling "Greeen furniture award"
här. Vinnare 2011var just T-shirt chair...
Se fler gröna möbler här. /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar