söndag 31 juli 2011

Ingen sommar utan betonggjutning





























Foto: Formelle Design

De senste åren har det faktist blivit betonggjutning
någon gång under sommarmånaderna och så även
i år. Det roliga med betongen är att man inte vet
hur slutresultatet blir men att det går ganska fort
och att materialet är billigt, så det gör inget om det
blir fel. Mitt enda lyckade projekt i år blev ett par
gummistövlar i vuxenstorlek. Man tager helt enkelt
ett par utslitna gummistövlar, blandar till betong
och häller rakt ner i stövlarna. Vill man använda
betongstövlarna som krukor eller ljushållare sticker
man ner ett par plastmuggar i skaften så man får en
fördjupning som man kan plantera i eller ha värme-
ljus i. Låt torka några dagar och klipp sedan loss
själva gummistöveln. Lätt som en plätt!
//Milli

3 kommentarer:

  1. :)
    hvilken artig ide

    den her viser jag gjerne inne hos meg
    er det ok?

    sommerhilsen fra Åpent hus

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade stövlarna. Självklart får du låna bilden, bara du hänvisar till oss.
    Lycka till med gjuteriet!
    /Milli

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag visar gärna upp din bild hos mig och jag hänvisar till dig! Tack på förhand! Hälsning Joa

    SvaraRadera