fredag 7 oktober 2011

Vatten, vatten, bara vanligt vatten




















Foto: Formelle Design

När jag var i Stockholm i våras så hittade jag denna flaskan i glas
som man fyller med vatten och tar med när man ska iväg istället
för att köpa vatten i plastflaskor. Korken är i gummi och tanken
är att man ska lägga den på och så ska den sitta kvar av "baksuget"
i flaskan på något vis. Detta vågar jag inte lita på så jag tar bara
den om jag vet att jag har en väska som den kan stå upp i. Sen är
den av glas och det kanske inte alltid är ultimat. Så tanken med den
gillar jag även om den kanske borde vidareutvecklas. Men det är
fin form på flaskan och jag gillar den slingrande texten runt.

//Johanna

2 kommentarer:

  1. Jag har två jag oxå;) en del har med sig sin till skolan, men jag har inte vågat det.....Trevlig helg önskar jag dig. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vi har funderat på att ta in denna i vårt sortiment. Gillar tanken och designen men är också lite skeptisk till funktionen. Dock har jag haft med mig min i handväskan och det funkar hur bra som helst! Men mest har jag den på jobbet på mitt skrivbord så jag kommer ihåg att dricka under dagen. Hoppas på en skön helg! Mvh /Nellie

    SvaraRadera