söndag 10 juni 2012

Dags för Macarons










































Foto: Milli Lembke/Formelle Design, Originalfoto i boken: Ulrika Pousette


Det är ju faktiskt kul att baka ändå och visst blir man sugen
 när man ser dessa bilder?
Eller åtminstone sugen på att äta kakor... Det finns massor med
fina bilder och recept i boken "Macarons, cupcakes och cakepops
och andra söta bakverk" av Mia Öhrn. De vackra bilderna är tagna
av fotograf Ulrika Pousette och boken är snyggt formgiven av Katy Kimbell.
Vilket gäng med talangfulla tjejer!
Kakorna på bilderna ovan ska jag absolut testa att göra,
men först måste jag införskaffa mig en mandelkvarn som man tydligen
behöver för att mala mandelmjöl till Macaronerna...

It is funn to bak and it makes me incredibly hungry for baking when Isee these pictures!
Or at least I feel like eating cookies ... There are lots of nice photos and
recipes
in the book "Macarons, cupcakes and cake pops and other sweet

baked goods "by Mia Öhrn. These beautiful photos are taken by photographer
Ulrika Pousette and the book is beautifully designed by KatyKimbell.
What a bunch of talented girls!
The cakes in the pictures above, I will definitely try to do,
but first I need to get me an almond mill to grind almond flour for the Macarons...

5 kommentarer:

  1. Vilken jättefin bok! Kokböcker är perfekt dagdrömmerigöra. Lycka till med baket. Om du hittar rätt mjöl vill säga..!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Eller så köper man färdigt mandelmjöl på hälsokost.... Smidigt! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja, men jag tänker att man kan ha nytta av en sån där kvarn nån annan gång med. Men visst, varför krångla i onödan? :-)
    /Milli

    SvaraRadera
  4. Så fina kakor! Men, alldeles för pilligt att göra och definitivt för söt kaka för min smak. Så jag förtsätter nog med mina raw food-kakor. Bara att mixa ihop, relativt nyttigt och jättegott! :)

    Kram /Nellie
    ps. det finns mandelmjöl att köpa i större matbutiker om man inte vill (orkar) mala själv...

    SvaraRadera