fredag 15 juni 2012

En flinga här och en flinga där











































Foto: Johanna Eklöf/Formelle Design

Att ta en nypa flingsalt på maten har blivit något av en trend och då
jag är en riktigt salt tjej och gärna tar lite extra på maten så är detta
en trend som verkligen passar mig. Därför blev jag extra glad
när jag hittade en fin liten förpackning med fyra stycken små
kartonger i med flingsalt av olika sorter. Det är en "Naturell", en
"Wild garlic", en "Hickory" och en "Chipotle". Förpackningarna
är små och fina och innehållet passar till all möjligt sorts mat så
nu är det bara att laga och salta.


Taking a pinch of salt flakes on your food is really something that has 
become a trend. I am a true salt girl and would appreciate a little extra 
on the food so this is a trend that really suits me. I was very
happy when I found a nice little package with four small cartons with 
salt flakes of different varieties. The packaging is small and fine and the 
content is suitable for all possible kinds of food so now we just have 
to cook and salt.


//Johanna

2 kommentarer:

  1. Detta ska jag kika efter i vår lilla butik! Passar mig som är mycket glad för flingsalt.
    Kram Anita

    SvaraRadera