söndag 17 juni 2012

Stolen Cirkus



























Bild: Petra Braadli


Idag måste jag visa min kära vän Petra Braadlis egenhändingt designade stol "Cirkus".
Jag blir verkligen glad när jag ser den och man kan absolut förstå kopplingen
cirkus, lekfullhet, bollar och ballonger. Stolen ger möjlighet till flexibelt sittande
där sittbollarna är gjorda av viskoelastiskt skum (Tempur) som formar sig efter
kroppen. Nu hoppas jag bara att denna coola skapelse kommer i produktion
snart! Läs mer om Petra och hennes arbete här.



Today I must show my dear friend Petra Braadlis work; the chair "Circus".
It makes me really happy when I see it and you can certainly understand
the connection
circus, playfulness and balls. The chair allows flexible sitting
where the balls are made of visco-elastic foam (Tempur) that conforms to
your body. Now I hope this cool creature comes into production
soon! Learn more about Petra and her work here.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig stol, man blir ju så glad av den! Verkligen rätt namn cirkus;) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken jätterolig stol. En glädjespridare :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag är inte överförtjust i design-möbler som mest ser konstiga ut. Denna hade kunnat vara en sådan om det inte vore för tempurskummet. Smart och ergonomiskt! :) /Nellie

    SvaraRadera