onsdag 22 maj 2013

Lite förändring har aldrig skadat










































Foto: Johanna Eklöf/Formelle Design

Ibland kan förändringar kännas både läskiga och spännande. Mitt 
liv har förändrats rätt mycket på slutet på många olika sätt och jag 
har känt mig lite smått förvirrad. Men med lite tid, lugn och ro så 
brukar det klarna och jag känner mig nu laddad och slänger mig 
med spänd förväntan in i det som väntar på mig runt hörnet, vad 
det än må vara.

När vi ändå var inne i förändringens tid så passade vi även på att 
förändra lite i hemmet. Möblerna har flyttats runt, nya hyllor 
kommit upp på väggar och allt har varit i ett virrvarr. Men även 
där har vi lyckats bena ut var sakerna passar bäst och nu känns 
det som vi fick nya rum, fast med möbler vi redan hade.

Ibland kan de små sakerna göra stor skillnad.

Changes can sometimes be both scary and exciting. My life has 
changed quite a bit at the end in many different ways and I've 
felt a little bit confused. But with a little time, peace and quiet, 
it has become clearer and I feel now loaded on the new waiting.

We have also taken the opportunity to change a bit in the home. 
The furniture has been moved around, new shelves come up on 
the walls and everything has been in a muddle. But even there, 
we managed to sort out where things fit best, and now it feels 
like we got new rooms, but with the furniture we already had.

Sometimes the little things make a big difference.

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar